Reklamation

För att du som kund inte ska drabbas av en skadad är vi noga med att de varor som vi skickar ut är synligen hela och väl förpackade och emballerade för att undvika fraktskador. Om det ändå skulle vara så att du får en skadad vara så kan du läsa nedan hur du går tillväga vid en reklamation.

Om paketet är synligt skadat i frakten
Säg till ombudet direkt där du hämtar varan att de ska göra en notering om detta. Ring sedan samma dag till PostNord 0771-333310. För att anmäla skadan behöver du ange försändelsenummer som står på fraktsedeln som sitter på paketet. Om skadan inte är anmäld av dig som kund kan PostNord inte reglera skadan. Antiplasti Omställningsbutik skickar en ny vara eller gör en återbetalning så fort PostNord har bekräftat att skadan ska regleras. Paket som blir skadade under leveransen sker sällan men om det drabbar dig vill vi säga att vi behandlar dessa ärenden så fort vi bara kan.

Om du packar upp en skadad vara
Kontakta oss omgående till info@antiplasti.se och skriv ordernummer och anledning i meddelande fältet, exempel “ordernrXXX reklamation". Beskriv sedan problemet kort och skicka till oss så fort som möjligt för att vi ska kunna börja behandla reklamationen. För att att vi ska besiktiga skadan ber vi dig även att skicka tydliga bilder på varan, förpackning och ytteremballage. Om det framkommer att skadan är en fraktskada måste det anmälas kort efter att varan är mottagen annars kommer fraktbolaget inte reglera skadan. Är det ett funktionsfel kommer vi kontakta vår leverantör. När reklamationen sedan är godkänd skickar vi en retursedel till dig så du kan skicka tillbaka varan. Ersättning sker genom reparation, ny vara eller pengarna tillbaka. Detta förutsätter att alla skötselråd följts och att normal aktsamhet iakttagits. Vi betalar fraktkostnaden när det gäller godkända reklamationer. Om du drabbas av att få en skadad vara vill vi säga att vi behandlar dessa ärenden så fort vi bara kan.